ساده ترین راه معافیت سربازی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 8 اسفند 1400
بازدید : 163
نویسنده : مبینا

سربازی و نظام وظیفه، پیچیدگی‌ها و سختی‌های مخصوص به خود را دارد. برخی افراد ممکن است به دلیل داشتن مشغلۀ کاری و تحصیلی نتوانند برای مدتی به سربازی بروند؛ به همین دلیل به فکر دریافت معافیت سربازی هستند. معمولاً این دسته از افراد در ابتدای کار به دنبال یافتن ساده ترین راه معافیت سربازی هستند؛ اما با وجود این که روش‌های مختلفی برای معافیت سربازی وجود دارد، می‌توان گفت همۀ راه‌های دریافت معافیت سربازی به نوعی سخت و پیچیده هستند و باید به خوبی پیگیری شوند.

معافیت سربازی 

راه های ساده بسیاری برای دریافت معافیت سربازی وجود دارد. به عنوان مثال افرادی که به حساسیت پوستی مبتلا شده‌اند امکان دریافت معافیت سربازی را دارند. در این مقاله دربارۀ ساده ترین راه معافیت سربازی به طور کامل صحبت می‌کنیم.

معافیت تحصیلی سربازی

یکی از راه‌های معافیت از سربازی، معافیت تحصیلی است. افرادی که علاقۀ زیادی به ادامه تحصیل دارند، می‌توانند از این نوع معافیت سربازی استفاده کنند. معافیت تحصیلی سربازی شاید به نوعی ساده ترین راه معافیت سربازی باشد. این نوع معافیت دارای قوانین خاصی است. به افرادی که داوطلب نظام وظیفه هستند، اطلاع داده می‌شود تا در صورت رعایت قوانین و داشتن شرایط، معافیت تحصیلی را دریافت کنند.

با توجه به اینکه قوانین معافیت تحصیلی متفاوت است، برای اینکه بدانید مشمول این نوع معافیت سربازی هستید یا خیر، حتماً باید با کسی که در این زمینه تجربیات لازم را دارد مشورت کنید.

معافیت پزشکی نظام وظیفه

در حال حاضر دریافت معافیت پزشکی نظام وظیفه، یکی از ساده ترین راه های معافیت سربازی به شمار می‌آید. بیماری‌های گوناگونی مشمول دریافت معافیت نظام وظیفه هستند. به همین دلیل دریافت معافیت سربازی از این طریق بسیار راحت‌تر خواهد بود. بیماری‌های عفونی و داخلی، بیماری‌های اعصاب و روان، بیماری‌های واگیردار، بیماری‌های دهان و دندان و برخی بیماری‌های دیگر ممکن است باعث شوند شما معافیت پزشکی سربازی را دریافت کنید.

معافیت پزشکی بیماری‌ های پوستی در میان دیگر روش‌ها بسیار رایج بوده و تعداد زیادی از افراد از این طریق معافیت دریافت کرده‌اند. برای اینکه بتوانید معافیت پزشکی سربازی را دریافت کنید، باید حتماً معاینه شوید. بنابراین با مراجعه به مرکز پلیس ۱۰+ و تکمیل فرم‌ها و ارائه مدارک سازمان نظام وظیفه، به بیمارستان ارجاع داده می‌شوید تا به طور کامل مورد بررسی و معاینه قرار بگیرید و در صورت ابتلا به یکی از بیماری های گفته شده و تأیید پزشک متخصص، می‌توانید معافیت سربازی خود را دریافت کنید.

معافیت موارد خاص سربازی

معافیت موارد خاص سربازی نیز یکی از ساده ترین راه های معافیت سربازی است. این روش معمولاً مشمول موارد خاصی است که برای داوطلبان نظام وظیفه معین شده است. به عنوان مثال افرادی که درگیر مشکلاتی برای خود یا در خانوادۀ خود هستند و همچنین شرایط سنی و تحصیلی و برخی شرایط دیگر را دارند، طبق قوانین می‌توانند برای دریافت معافیت موارد خاص سربازی اقدام کنند.

معافیت کفالت سربازی

معافیت کفالت سربازی یکی از ساده ترین راه های معافیت سربازی است و به شما این امکان را می‌دهد که از طریق دریافت معافیت کفالت پدر، خواهر، مادر یا یکی از افرد خانوادۀ خود طبق قوانین، این معافیت را دریافت کنید. فردی که قصد دارد از این طریق معافیت سربازی دریافت کند، باید مدارک خود و خانواده خود را به طور کامل آماده کرده و برای سازمان نظام وظیفه ارسال کند. سپس با بررسی مدارک شخص، این امکان وجود دارد که فرد از حضور در سربازی معاف شود.

اگر چه این روش به عنوان یکی از راه های ساده برای دریافت معافیت سربازی به شمار می‌آید، اما به دلیل اینکه امروزه بسیاری افراد از این طریق قصد دارند، معافیت دریافت کنند، سخت گیری‌ها و پیچیدگی‌های این روش نیز بسیار افزایش پیدا کرده است.

به عنوان مثال در صورتی که فرزند پسر بالای ۱۸ سال سن داشته باشد یا تنها کسی باشد که می‌تواند از پدر خود مراقبت کند و به اصطلاح تک فرزند باشد، می‌تواند برای دریافت معافیت کفالت سربازی اقدام کند. همچنین در صورتی که پدر بالای ۷۵ سال سن داشته باشد و مادر شخص همسری نداشته باشد و پسر تنها کسی باشد که می‌تواند از مادر خود مراقبت کند. همچنین اگر پسر در خانواده‌ای متولد شده باشد که تعداد سه خواهر یا بیشتر داشته باشد و تنها پسر خانواده باشد، می‌تواند برای دریافت معافیت کفالت سربازی اقدام کند.

مراحل دریافت معافیت پزشکی سربازی

افرادی که قصد دارند معافیت پزشکی سربازی را دریافت کنند، ابتدا باید دفترچه راهنمای نظام وظیفه را دریافت کرده و مطالعه کنند. پس از مطالعه دفترچه باید وارد سیستم شده و فرم مربوط به معافیت را پر کرده و درخواست خود را ثبت کنند.

معافیت کفالت سربازی 

سازمان نظام وظیفه (vazifeh.police.ir)، نامه‌ای را به بیمارستان طرف قرارداد، ارسال می‌کند که شخص می‌تواند با مراجعه به بیمارستان معاینه شود. نامه بررسی و گواهی های پزشکی شخص از بیمارستان به مرکز رسیدگی ارسال می‌شود. سپس برای شخص دعوتنامه ارسال شده و شخص باید در جلسه شورای پزشکی شرکت کند. در این حالت شخص می‌تواند معافیت کلی سربازی را دریافت کند. همچنین امکان دارد که معافیت از رزم را دریافت کند که در این شرایط باید در محل دیگری خدمت کند.

سخن پایانی

در این مقاله درباره ساده ترین راه‌ معافیت سربازی به طور کامل صحبت شد. روش‌های مختلفی برای دریافت معافیت سربازی وجود دارد. همۀ این روش‌ها می‌توانند ساده باشند؛ اما در صورتی که شما شرایط لازم را داشته باشید. در بیشتر موارد افراد سعی می‌کنند از طریق کفالت یا موارد پزشکی معافیت سربازی دریافت کنند. با این وجود، برخی افراد به طور کامل از سربازی معاف نمی‌شوند بلکه نوع خدمت آنها تغییر می‌کند. به عنوان مثال ممکن است برای نگهبانی فرستاده شوند؛ بنابراین باید قبل از درخواست معافیت به همۀ این موارد توجه کنید.





:: برچسب‌ها: معافیت سربازی ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جایی برای درج بهترین های وب فارسی و آدرس bartari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com